Isuzu D-Max vybojovalo čtyři hvězdy na Euro NCAP
Letošní testování Euro NCAP je o dost přísnější, než v minulých letech. Pod přísným dohledem byl nyní i vůz Isuzu D-Max, sesterský model Chevroletu Colorado. Automobilka si nyní dala záležet na bezpečnosti v kategorii pick-up. A jak dopadl výsledek?
Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.
Výsledky nového Isuzu D-Max lze označit s ohledem na kategorii vozu i jeho předchozí generaci za velmi dobré. Předmětem testu bylo Isuzu D-Max Crew Cab, 2.5 diesel, s karosérií čtyřdvéřový pick-up s pohotovostní hmotností 1960 kg a volantem na pravé straně. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy.
Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy autosedačka FAIR G0/1S, pro starší figurínu pak stejná autosedačka avšak s orientací ve směru jízdy. Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu hrudníku, kolen a nohou řidiče i spolujezdce. D-Max získal maximum bodů za ochranu v testu bočního nárazu. Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu. Na základě údajů z figurín při čelním a bočním nárazu byla 18měsíčnímu dítěti poskytnuta pouze dostatečná ochrana krku a hrudníku, ochrana hrudníku 3letého dítěte byla dokonce vyhodnocena jako špatná.
V automobilu jsou na sluneční cloně umístěna jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu. Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla zhodnocena jako dobrá. Ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty, která může narazit do horní části nohou chodce, nabízí pouze špatnou ochranu. V oblastech možného nárazu hlavy dospělého a dítěte poskytuje kapota špatnou nebo mezní ochranu. Standardním vybavením Isuzu D-Max je systém elektronické stability, který splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední sedadla, ale ne pro zadní. Isuzu D-Max má mezery především v ochraně nohou řidiče a spolujezdce, v ochraně dětských cestujících a především pak v ochraně chodců. Vůz dostal jen 4 hvězdy.