Chevrolet Camaro Z28

Automobilka Chevrolet představila nový facelift modelu Camaro v sedmilitrovém provedení Z28. Na co se můžeme nejvíce těšit?
Provedení Z28 se orientuje i na okruhy. Jde o odlehčenou verzi, která je proti osmiválcovému Camaru SS lehčí o 45 kg a proti přeplňovanému Camaru ZL1 dokonce o 136 kg.
Je tu tenčí zadní okno, chybí mlhovky nebo xenony, audio systém je jen obyčejný lehký, šetřilo se na hlukové izolaci a v kufru není koberec. A u snižování hmotnosti to neskončilo. Nového nastavení se dočkal podvozek, který byl snížen, a když se podíváte na brzdy, všimnete si karbon-keramických kotoučů. Podle Chevroletu je Camaro Z28 při brzdění schopno vyvinout přetížení až 1,5 g.
Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.
A teď to nejdůležitější - motor. Aby automobilka nic neponechala náhodě, vsadila na číslovku 7, což neznamená spotřebu, ale objem motoru v litrech. Big block LS7 je odlehčený a podle automobilky má rád vysoké otáčky. Podle tradice je tu také manuální šestistupňová převodovka s krátkým odstupňovýním, která posílá výkon dozadu na samosvorný diferenciál a 19" odlehčené ráfky s okruhovými pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R o rozměru 305/30 R19.
Výkon motoru s kompresí 11:1 je celkem 507 koní, točí se do 7000 ot./min. a ve středním pásmu otáček nabídne až 637 Nm točivého momentu. Je tu i lehčí K&N sací filtr s menším odporem a nový výfukový systém, který při akceleraci otevře klapky a vyhne se tlumičům.
Prozatím automobilka neprozradila cenu ani kolik aut bude vyrobeno a jaká bude jejich dostupnost.