Titulní obrázek

Chevrolet Camaro 2013

Americká automobilka Chevrolet připravila novou verzi s označením 1LE pro svůj jedinečný model Camaro. Ovšem za žhavou novinkou se ukrývá paket, který je určen právě modelu Chevrolet Camaro SS. V roce 1988 společnost nabízela tentýž paket, momentálně jej uvádí znovu jako novinku pro modelový rok 2013.

Tento krok vyplňuje mezeru vytvořenou mezi atmosferickým SS a přeplňovaným ZL1. Zároveň má nyní Chevrolet kompletní řadu přímých konkurentů pro Mustang. Ta začíná u šestiválce a pokračuje přes osmiválcový SS stojící proti Mustangu GT, nový 1LE namířený proti verzi Boss 302 až k ZL1, které je odpovědí na Shelby GT500. Camaro 1LE má oproti verzi SS upraven podvozek, který je vybaven silnějšími stabilizátory (27 mm vpředu, 28 mm vzadu), zesílenými poloosami a dvojitými tlumiči na zadní nápravě.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Z modelu ZL1 jsou převzata ložiska kol, uložení tlumičů, rozpěra předních tlumičů a 20palcová kola obutá do pneumatik Goodyear Eagle Supercar G:2 o rozměrech 285/35 ZR20. Manuální šestistupňová převodovka Tremec TR6060-MM6 má kratší dráhy řazení než standardní Temec TR6060-M10, je vybavena dodatečným chladičem oleje a její stálý převod má hodnotu 3,91. Atmosférický vidlicový osmiválec LS3 o objemu 6,2 litru je beze změn a stejně jako v modelu SS i u 1LE poskytuje výkon 318 kW (432 k) a točivý moment 569 Nm.

Jedinou úpravou je palivové čerpadlo z modelu ZL1 a připlatit si lze za výfukový systém s dvoustupňovým zvukem. Kromě úprav podvozku a nové převodovky obsahuje paket 1LE i změny na exteriéru Camara, které představují spoilery pod předním nárazníkem a na víku zavazadlového prostoru, zvyšující aerodynamický přítlak na obě nápravy. Vzpomínkou na staré časy je kapota motoru lakovaná matnou černou barvou. V interiéru upoutá nový volant se zploštělou spodní části a kratší řadicí páka. Oba tyto prvky jsou obšity mikroplyšem. Kromě uvedení paketu 1LE se Camaro pro modelový rok 2013 dočká i několika dalších dropovinného ručení.

Z modelu ZL1 jsou převzata ložiska kol, uložení tlumičů, rozpěra předních tlumičů a 20palcová kola obutá do pneumatik Goodyear Eagle Supercar G:2 o rozměrech 285/35 ZR20. Manuální šestistupňová převodovka Tremec TR6060-MM6 má kratší dráhy řazení než standardní Temec TR6060-M10, je vybavena dodatečným chladičem oleje a její stálý převod má hodnotu 3,91. Atmosférický vidlicový osmiválec LS3 o objemu 6,2 litru je beze změn a stejně jako v modelu SS i u 1LE poskytuje výkon 318 kW (432 k) a točivý moment 569 Nm.

Jedinou úpravou je palivové čerpadlo z modelu ZL1 a připlatit si lze za výfukový systém s dvoustupňovým zvukem. Kromě úprav podvozku a nové převodovky obsahuje paket 1LE i změny na exteriéru Camara, které představují spoilery pod předním nárazníkem a na víku zavazadlového prostoru, zvyšující aerodynamický přítlak na obě nápravy. Vzpomínkou na staré časy je kapota motoru lakovaná matnou černou barvou. V interiéru upoutá nový volant se zploštělou spodní části a kratší řadicí páka. Oba tyto prvky jsou obšity mikroplyšem. Kromě uvedení paketu 1LE se Camaro pro modelový rok 2013 dočká i několika dalších drobných úprav.